Let's Golio! - Reisverslag uit Ekenrooi, Nederland van Mark Helvoort - WaarBenJij.nu Let's Golio! - Reisverslag uit Ekenrooi, Nederland van Mark Helvoort - WaarBenJij.nu

Let's Golio!

Blijf op de hoogte en volg Mark

16 November 2017 | Nederland, Ekenrooi

Hallo lieve vriendjes en vriendinnetjes,

Jahoor daar gaan we weer! We zijn wederom gezegend met de mogelijkheid om voor zes maanden te backpacken. Hoe is het mogelijk zou je denken. Heb jij geen werk? En hoe zit het met Vicky dan? Is zij ook zo'n nietsnut en moet er niet eens aan de carrière-toekomst gedacht worden? Nou, nee. Wij zijn helemaal geen nietsnutten! Behalve dan de kater-zondag wanneer er op een festival een ongezonde hoeveelheid bier etc. is in gegaan. Hebben wij beide onze reet eraf gewerkt om hier te kunnen staan. Zowel Vicky als ik zijn geslaagd voor een Master en werken mogen we nog lang zat. Dus wanneer je passie ligt bij het reizen moet je dit zo snel en vaak mogelijk doen!
Misschien een saaie tip maar o zo moeilijk te volgen. Gelukkig volgen wij wel deze tip en vandaar dat we dus eigenlijk geen keus hebben en we samen hebben besloten om zowel Midden als Zuid Amerika te bezoeken.
Alvast een voorproefje, maar liefst 12 landen staan er op de planning.
Achtereenvolgens komen aan bod: Mexico, Belize, Guatemala, El Salvador, Nicaragua, Costa Rica, Panama, Colombia, Ecuador, Peru en Bolivia.

Overall een dijk van een trip en ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik totaal geen spanning of nervositeit voel. Sinds de afgelopen twee weken gieren de backpack vlinders als aasgieren in mijn lijf. Iedereen om mij heen maar met name Vicky, betrappen mij erop dat ik continu in mezelf praat. Al mompelend heen en weer lopend, verzonken in mijn eigen gedachte of ik wel alles heb. Meestal zijn het niet eens volledige zinnen maar reduceer ik mijzelf tot onverstaanbaar gebrabbel. Uitdagend en verwarrend voor de mensen om mij heen maar dit is blijkbaar de manier waarop ik toe leef naar dit ene moment. Het doet wat met je, dat backpacken. Het is niet even een vakantie waarvoor een standaard 'to do' lijstje klaar ligt.
Toch is het juist die spanning die mij gevoelsmatig weer terug brengt naar drie jaar geleden. Het doet me terug denken aan mijn eerste keer, mijn ontgroening, mijn vuurdoop. Zuid Oost Azië, wat was je geweldig. Mede dankzij mijn beste reismaat ooit, Bjorn. Wat hebben we daar tijden beleeft en wat is het natuurlijk jammer dat je er deze keer niet bij kan zijn. Wel heb ik een uitermate geschikte kandidaat gevonden die in jouw voetsporen kan treden. Vicky, mijn vriendin van wie ik zielsveel hou. Om samen met jou deze reis te maken had ik nooit kunnen dromen. Ik wilde het in het begin ook niet. Want 'de volgende' die zou ik individueel ondernemen. Toch wens ik me nu niets liever dan samen met jou het vliegtuig in te stappen. Samen staan we sterk, gaan we dit avontuur aan en rijden we de toekomst tegemoet.

Natuurlijk probeer ik regelmatig wat te posten maar belofte maakt schuld dus ge ziet wel wat verschijnen als ik eraan toe kom.
Voor nu veel dank en jullie vooral succes in Nederland in de komende maanden.

Tot snel!

X
Mark

  • 16 November 2017 - 21:05

    Goorbergh:

    Wat lees ik nou heb je me gisteren vaarwel gezegd voor 6 maanden en nu lees ik dat de planning 12 maanden is.volgens mij ben je een beetje van het padje af, klopt dat.groetjes oma xxx

  • 17 November 2017 - 12:31

    Goorbergh:

    Sorry mark ik was van het padje af ik heb 12 landen verwisseld met 12 maanden.

  • 18 November 2017 - 12:29

    Karin Glaenborg:

    Dit was al een prachtige verbale start van een geweldig avontuur. Geniet ervan samen en ik ga weer met heel veel plezier de reisverslagen lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Ekenrooi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Mei 2018

Bolivia

01 Mei 2018

Peru

26 Maart 2018

Colombia 2

25 Maart 2018

Colombia 1

21 Februari 2018

Panama
Mark

Actief sinds 16 Nov. 2017
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 15513

Voorgaande reizen:

16 November 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: